גמילה מחיתול זה לא סיפור – ההכנה (חלק שני)

עכשיו, אחרי שבחנו, קנינו והתאמנו סיר לילה צבעוני או מקטין אסלה, נעבור על כמה דברים חשובים שצריכים גם הם להיעשות לפני שמתחילים גמילה מחיתולים, כמו גם הכנה נפשית והבנה שלנו ההורים.

בפוסט הקודם דיברתי על סוגי סירי לילה ומקטיני אסלה ולמה אני החלטתי להתחיל גמילה ואפילו ממליצה לעשות זאת מגיל צעיר.

ראשית כדאי להתחיל גמילה בתקופה שאנחנו בבית עם הקטנטנים. למשל, בחופש הגדול. אם אתם עובדים הסבירו למי שנשאר לשמור על הילד/ה שלכם את אופן הרישום. אני זוכרת, שהייתי מכוונת שעון ואפילו בזמן בילוי, כשהשעון היה מתזכר אותי, צלצלתי לאמא שלי ותזכרתי אותה.

אגב, ישנם ילדים, שהגמילה מאוד מהירה אצלם ומספיק סופ”ש אחד כדי לגמור את הסיפור. את ההכנה שמפורטת פה עשו כשלושה ימים לפני והשאיר את הסופ”ש לחלק המעשי.

אנחנו צריכים להיות הרבה בבית, כי אם “בורח” בחוץ זה לא בדיוק נח, גם עניין סחיבת מזוודת החלפות למקרה הצורך, וגם לפעמים ישנם מקומות, שזה עלול להביך אותנו ואת הנגמלים הקטנים.

חשוב שנהיה פנויים גם מבחינת זמן וגם נפשית.

עכשיו, לשני החלקים החשובים בכל עניין הגמילה. כי אמרתי בכותרת שאנחנו בשלב ההכנה, אז אל תמהרו להוריד חיתול ובטח לא לזרוק אותם לפח.

חלק ראשון: הכינו טבלה ותלו אותה במקום שבו אתם מחליפים חיתול, והכינו טבלה נוספת לדרך (כמובן, אפשר לקחת איתנו את הטבלה הראשונה, או אחר  כך לאחד בין הטבלאות). הטבלה צריכה לכלול חמש עמודות – שעה, פיפי או קקי, טווח הזמן שעבר מהפעם הקודמת, יוזמה (כרגע לא רלוונטי) והיערות

לנוחיותכם, הכנתי טבלה להדפסה/ הדפיסו ושימו אותה בהישג יד:

רישמו תאריך של אותו יום והתחילו כבר מהבוקר. בידקו את החיתול במהלך היום כל חצי שעה. ברגע שאתם מזהים שהחיתול מלא, מלאו נתונים של שעה ומה מחכה בחיתול. בדקו כמה זמן עבר מהפעם הקודמת ורישמו בעמודה החמישית – למשל: 2 שעות.

עשו זאת במשך כשלושה ימים. אם הצלחתם לזהות דפוס, כפי שאפרט בהמשך, עברו לשלבים הבאים בפוסטים הבאים, אם אל מצאתם דפוס, המשיכו עוד יומיים-שלושה.

אל תדלגו!

זהו החלק החשוב ביותר, שיקל עליכם ועל הפיצי שלכם להיגמל וימנע ממכם הרבה פעמים את הצורך לנקות את הרצפה, הספה, המיטה וכו’.

אם אתם עושים בנוסף לגמילת יום גם גמילת לילה – שהרי אמרתי כבר בפוסט הקודם, שאפשר לחלק לשניים, מתחילים מיום, נגמלים ועוברים ללילה. אבל אם אתם כבר עושים ואתם בבית, נסו לעשות הכל ביחד.

את החלק של הלילה, אפשר למלא במשך מספר קטן יותר של ימים, במיוחד אם אתם מתחילים לזהות דפוס עשייה אחרי שלושה ימים. לפני השינה בידקו חיתול, אם הוא מלוכלך, הכניסו נתון לטבלה. וכך, בידקו כל חצי שעה עד לפני שאתם הולכים לישון. כוונו שעון ובידקו כל שעתיים בערך. אני יודעת… זה לא פשוט, אבל אין ברירה.

המשיכו במהלך היום כרגיל.

דבר נוסף, לפני שינה הימנעו ממתן שתיה, אם אין באמת צורך.

הימים של ההכנה יתנו לכם כל כך הרבה מידע לגבי דפוס העשייה של הצרכים, שבד”כ ניתן להכניסם לתבנית.

חשוב שתבדקו היטב את החיתול. באמת, כמו בפרסומות החיתולים התעשייתיים סופגים וסופגים ולפעמים מגע חטוף לא מאפשר מאפשר זיהוי אם הוא רטוב או לא.

בתום הרישום קהדחתני, סיפרו כמה פעמים מופיע כל מרווח של שעות. עשו רשימה נפרדת ליום ורשימה נפרדת ללילה.

בידקו דפוס. למשל בד”כ פיפי ראשון של בוקר מופיע ב- 7:00… וכך לגבי כל היום. גם לרווחי הזמן יהיה דפוס, מן הסתם, בד”כ עושים כל שעה וחצי שעתיים, אבל זה משתנה, ותלוי למשל בכמות השתיה. אז אם שתה הרבה, בידקו אחרי השתייה ורישמו.

טוב, זה נשמע מסורבל, אבל זה לא, תאמינו לי. חוץ מזה, שאני פה, אתם מוזמנים לשלוח אלי טבלאות ואני אסייע במציאת הדפוס.

אז מצאנו דפוס. ואנחנו יודעים ששלפוחית השתן מתרוקנת כל כך וכך שעות ויציאה של קקי, נניח שפעם או פעמיים ביום, למשל, כחצי שעה אחרי ארוחה…

נישמו עמוק, קחו החלטה והתכוננו נפשית עם הפוסט הבא, שמסביר קצת יותר על ההכנה שלנו עם עצמנו וכמה חשוב שנדע איך להגיב כדי לסייע לגמילה ולא לקבע התנהגות של עשיית צרכים בתחתונים.

זה גם הזמן להתחיל ולהצטייד במשטחי ספיגה לרגעי “הבריחה”, במיטה, בעגלה או בחוץ, בכל מקום – בבית הקפה, אצל חברים…

 

קישורים למשטחים רב פעמיים:

 

קישור למשטחים חד פעמיים:

 

עד לפוסט הבא, חשבו על המשפט: “השינוי מתחיל אצלנו”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *